Alla inlägg under december 2015

Av linin11 - 31 december 2015 04:38

Om jag ändå fick spendera dagen med dig imorgon. Jag minns nyårsafton vi var tillsammans för några år sen .Du, jag och hunden Astrid. Vi hade så kul med kameran och åt massa gott. Man kunde tro vi var onyktra men vi var glada och nyktra. Allt kändes bekymmerlöst just i den stunden. Vi skålade in det nya året och det var fan perfekt i mina ögon. Du och jag. Jag har saknat dig mycket idag. En sån dag jag önska du fanns här med oss. Jag är så oerhört ledsen du fick gå igenom så mycket, kan inte ens tänka mig hur det kändes, jag vet inte hur det kändes och allra mest beundransvärt var att se din vilja. Trots smärta. Jag är så fruktansvärt stolt över dig. Jag önska du kunde läsa det här just nu. Jag lovar jag ska skåla in nyåret med dig imorgon. Du är aldrig aldrig glömd Saknar dig så mycket och önska det var annourlunda. Åh..jag vill bara skratta med dig igen ..stå på bron tacka för kvällen och krama dig. Ligga i solstolar på baksidan och dricka smoothies medan Murre springer på grädmattan. Jag vill gå broarna och snacka om allt möjligt. .jag vill gå på bio och känna du dra i min arm för det är spännande.  Kommer alltid vara tacksam att du fanns med under mitt liv då jag växte upp. Du är en av dom som lärt mig otroligt mycket och gett mig en större bild av livet. Jag vet att jag sög på teckenspråk men haha jag tror du mest tyckte det var roligt..och jag hoppas att det på nåt sätt fick dig att känna dig mer som en människa utan ett handikapp. För mig var du en helt vanlig, underbar tjej med en otrolig energi som spred sig till andra människor. Tack för allt min bästa vän. Jag finns här och du finns alltid hos mig.

Av linin11 - 28 december 2015 14:12

Julen var bra den var faktiskt jättebra! Firade med släkten, vi åt god mat, såg Kalle, Skypade med faster och hennes särbo. Sedan öppnade vi julklappar åt massvis med godis och spelade spel. Jag älskar verkligen att spela spel...hehe är så himla kul och mysigt:-)


Annars har jag jobbat hela julhelgen, känner mig grym trött idag. Tis, ons väntas mer jobb..sedan nyårsafton. Jaghar aldrig varit ett stort fan av nyår. Är ALLTID lika jobbigt att planera. Vem man ska vara med och fira och nån verkar alltid bli besviken:-( Nä usch hade lika gärna kunna hoppa över nyårs!


Iaf jag tycker unte om det här med nyårslöftet. Men jag vill verkligen se till att börja träna och äta ordentliga måltider, det känns oerhört viktigt för mig. Men vill inte sätta nån större press och höga förväntningar så jag blir besviken. Mina tänder gör så ont just nu, det värker i tandköttet och känns konstigt längst in i munnen. Jag vet att de håller på växa upp, hoppas bara de rätar på sig ännu mer och att det inte gör så ont:( Haha alltså mitt tandkött..annars tyckte tandläkaren jag hade väldigt fina tänder så det var ju kul att höra!

Av linin11 - 19 december 2015 14:44

du glad, jag ledsen, jag glad, du ledsen. Jag vill bara veta vad du tänker och står dina käslor. Jag måste få prata och höra hur du känner/tänker. Jag förstår du vill vara med dina vännet. Jag är en förstående människa. Och det sista jag vill är att göra nån olycklig.


Jag är så arg...jag vet att jag knappt har några vänner och det suger ifall jag måste lämna dig..jag vet inte om jag är stark nog för jag tycker om dig så men jag vill inte du ska vara olycklig på grund av mig.

Jag har kämpat så men det har du med ..jag vill inte trycka ner dig ännu mer och få din vardag att kännas tråkig.


Jag vet bara inte hur jag ska ta tag i mitt liv, aktivera mig och göra roliga saker. jag är så arg på det förflutna för det finns inte kvar längre. Jag känner mig tom då och då. Jag känner mig till och med rastlös och uttråkad. Jag har en bild målad upp hur det var förut på alla glada, fina stunder. Det är som det finns en lycklig bild i bakhuvudet. Jag känner mig så himla värdelös bara för jag inte har "vänner". Jag har så mkt annat men inte just den biten "vänner" Mycket av min fritid är inte alls rolig. Och jag vet att du ser det..att jag känner mig "missnöjd"Jag vet inte hur jag ska brottas med det. Jag vill bara krypa ner under täclet gömma mig och slota i allt. Känns som jag får nåon slags prestationångest...rädd att folk inte ska tycka om mig. Jag har kämpat så så mycket...jag har fått stått ut med mycket oro och ångest. Jag vet inte vad jag vill.

Av linin11 - 11 december 2015 22:36

Läste nyss en artikel som namnet var : orolig som barn och orolig vuxen. Vilken stämmer rätt bra in på mig. Dock har oron ökat genom åren pga saker man varit med om i livet. Iaf jag minns jag var väldigt orolig som barn också...jag var rädd för mycket.  Jag var otroligt mörkrädd. Vågade inte ens gå tiöl baksidan om kvällen då de mörknat för att ge kaninen mat. Jag ville helst inte sova borta hos kompisar, tyckte det kunde vara väldigt jobbigt när de ringde och frågade. Minns det kändes som alltid en lättnad att vakna upp och veta att natten hos min kompis var över. En period vågade jag inte vara ensam hemma, så när jag kom först hem från skolan satte jag mig på bron och väntade på min syster, bror skulle komma. Kunde gå in snabbt för att hämta nåt men satt sedan på bron med kaninen min. Jag tyckte även det kunde vara jobbigt gå ner i källaren ducsha även fast min familj var på övervåningen. Iaf som barn var man nog mycket rädd.. Min trygghet var min familj, mitt husdjur. Det  var svårt känna sig trygg när det var borta från huset. Som människa  är jag väldigt mån om min familj. Älskar umgås med släkt och familj. Även om jag inte är med dom jämt...känns det bara som ett väldigt starkt band där mycket trygghet och kärlek ligger. Jag kanske var aldrig bra på att vara ensam som liten (undrar hur många barn som är det) ? För den delen är jag inte så bra på vara ensam nu helle. Inte för många dar i rad. Människor är så olika . Jag kan dock uppskatta ensamtid med mig själv väldigt mycket men inte för många dar i rad.  


Iaf igår svimmade min mamma..utan förvarning på marken/isen..det kunde ha gått riktigt illa. Mamma är envis och vill inte kolla upp de . Visst det kanske inte var farligt men tänk om? Hon lägger mycket oro på oss barn. Jag hoppas hon kollar upp de på vårdcentralen. Känner oro ångest.

Av linin11 - 11 december 2015 20:33

Känner jag vill bara isolera mig från folk,  vissa är så dumma i huvudet. :( Näe, alltså männsikor....elller jag som har för lite liv. Arg, trött, less.

Av linin11 - 6 december 2015 19:50

Kanske bäst att de blir såhär...jag fokusera på mitt liv..du på ditt. Kanske dina vänner hör av sig mer när jag inte är i bilden. 


Iaf jag får fokusera på mitt: 

Hitta egen lägenhet 

Vårda relationerna i mitt liv

Se bra filmer, baka, ha kul

Försöka träffa vänner igen

Komma igång med träning

Kanske köpa gymkort


Även fast jag kommer sakna dig otroligt mycket. Fan. Du var inte bara min pojkvän utan min bästa vän just nu.

Av linin11 - 6 december 2015 02:40

Jag har världens ångest just nu...tårar som inte slutar rinna. Jag vill inte gå..jag vill inte packa mina väskor för att lämna dig. Fuck life, Fuck everything, Fuck People.  Livet är så jävla förbannnat orättvist. Jag vet a det finns människor som har det så mycket värre än mig. Jag borde inte klaga men just nu gör det ont! Ont i bröstet..jobbigt att andas...Bara tungt. Jag kan inte tänka mig sova utan dig...jobba och aedan inte komma hem till dig:( Det ger mig en sådan ångest.


Men jag vet att jag inte gör dig glad eller jo klart jag gör dig glad men det väger tyngre just nu åt andra hållet. Jag gör dig också olycklig. Jag kan se så klart och tydligt att du mår bäst av att vara  med dina vänner, att bara vara fri utan att känna nån press från mig. Bara släppa taget och vara dig själv utan mig ett tag.


och jag kanske blir bekväm av att vara med dig... jag orkar inte ta tag höra av mig till kompisar. Känner bara jag vill ge upp för ett tag. Jag känner mig så lånht ifrån mina kompisar just nu. Som att de vore främlingar. Känns jobbigt att vara själv men kanske det vore nyttigt?? Jag vet inte. Jag kmr bara fram till att jag känner mig less.

Är jag verkligen för vuxen? Tar jag inte vara på dagarna? Vad har hänt med mig?

Av linin11 - 2 december 2015 01:22

Känner mig stressad över allt och ingenting. Längtar till Torsdag då slutar jag 12!:) Iaf måste köpa julklappar snart. Känner mig stressad över tvätt, städ, matlagning, sömn. Hehe allt möjligt ...men lönch inte jag stressar uppmig egentligen...just nu längtar jag till på lördag över att se mormor, morfar och käka julbord. Allt jag vill just nu  och sova ut förstås ;) haha..

Ovido - Quiz & Flashcards