Alla inlägg under september 2015

Av linin11 - 29 september 2015 19:19




Av linin11 - 27 september 2015 19:53


Positive Outlooks Blog | A sanctuary to promote positive thinking, offer inspiration and spiritual growth.



Av linin11 - 27 september 2015 19:01

Beskriv din höst i 3 ord

Vacker, Mys, Lugnet


Vad är det Bästa/Sämsta med Hösten

Bästa: Alla fina färger och solen. Sämsta: Regn, mycket blött och lätt till förkylningar.


Hur höstmyser du

I soffan med en filt, bra serie eller film och en kopp te eller något gott med bra sällskap eller ensam.


Vad har du på To do listan just nu

Tyvärr mkt tråksaker.. som när jag ska tvätta, betala räkningar. Haha måste göra en annan slags rolig To Do lista..har ingen sådan.

~🌳🍃

Några tips på hur man botar höstdeppighet?

Jag gillar hösten, men det kan kännas tufft det blir mörkare och kallare. Jag tror det är bra att boka in mycket roliga saker framåt och umgås med dom man gillar bäst. Även prata och vara öppen mot andra att man tycker det känns jobbigt osv. Många bokar ju in någon solresa på hösten.


Bästa musiken för regniga dagar

Haha har inget bra svar på denna. Jag lyssnar på musik då jag känner för det. Inte så mkt beroende om det är tråkigt väder osv.


Vilka serier rekommenderar du att följa

Skrev nyss ett inlägg om serier men iaf kan upprepa;)! Grey's anatomy (favoriten), The walking dead, The fear of waling dead...Orange is the new black. Sedan äldre serier som förhäxad, Beverly hills (sånna man såg några år tillbaka då de gick på tv.


Någon sevärd film

The Cove (Hemsk att se, men nyttigt och jag tycker den är absolut sevärd) Still Alice, jättebra film. Kommer inte på så många filmer just nu men jag gillar väldigt mycket verklighetsbaserade filmer som de ovan. Och roliga komedier piggar förstås upp i regnigt höstväder som ex. (Crazy stupid love)


Autumn🍁


Vilka bloggar frossar du i för tillfället

Paulas.me, Hugorosas.se, Systrarnaq ibland..sedan mindre bloggar som jag hittat åt med folk som skirver bra. Tycker om personer som vågar skriva om de är i en dålig period i livet eller har en sämre dag. Livet är ju inte bara solsken jämt. Det går ju upp och ner i perioder. Självklart kul med en blogg som peppar, med fina bilder och citat också. Men iaf de som vågar vara lite personliga.


Vad är den höstigaste maträtten

Haha jag har ingen speciell, men kanske soppa då de börjar bli kyligare.


Var hänger du helst under helgen

Borta bra men hemma bäst..näämen det är olika!


HAr du någon inplanerad resa för den närmaste framtiden?

Nejjj:( inte just nu. Önska jag hade det men vi får se vad de blir. Får skriva upp det på min blivande roliga To do lista.


Hur förbereder du dig för vintern?

Jag äter upp mig, tjockar på mig lite för att gå i ide, nä skämt åsido. Nä jag vet inte..tar upp vinterkläder från förrådet, föser mig med bra skor.


Halloween


incredible place


Av linin11 - 27 september 2015 18:52

Denna helg har faktiskt varit bra. Igår umgick jag mest med syrran. Vi såg Grey's, så skönt att de har börjat om nu. Längtar och längtar till nästa avsnitt. Snart börjar även The walking dead om. Orange is the new black var däremot längsen jag såg nu. Får se till att komma ikapp de såsmåningom. Jag och min kille har nu börjat se serien The fear of the walking dead. Hihi såå bra och kul de kom med den serien. Aja nog med seriesnack. Idag har jag och kille varit och relaxa på badet. SÅ skönt. Min rygg känns inte lika konstig och spänd. Nu ikväll ska jag bara nujta av en kopp te och ta det lugnt.

Av linin11 - 25 september 2015 11:16

Lediiig dag-Sovmorgon, egentid med brorsans katt dessutom. Ibland är det så skönt dessa dagar. Var ensam ifred..känna lugnet. Ska nog snart ut på promme/joggingtur. På tisdag ska mamma ta bort sin godartade tumör i tummen. Jag längtar tills den är borta. Av nån anledning känner jag mig väldigt stressad inåt. Bara tanken att en tumör finns i hennes tumme gör mig oerhört ledsen. Jag vet att det kommer gå bra och är så tacksam det inte  är den dåliga sorten, då hade operationen varit mer komplicerad. Men att det här händer snart får mig att tänka på alla jobbiga minnen och det gör så ont. Jag blir påmind och ännu en gång känns det så KONSTIGT att tänka tillbaka vars jag befann mig för några år sen..och nu är jag här! Livet och den ständiga berg och dalbanan som medför förändringar hela livet ut,  mindre och större.  Jag blir påmind om dagen då jag var i kyrkan och sa hejdå till min närmaste vän. Det känns så längesen nu, även fast det bara är 2 år sen. Jag blir påmind om dagen då mamma, pappa berättade att de var en tumör mamma hade i tummen. Jag trodde pappa skojade då han berättade, men tänkte, vilket hemskt skämt, skulle han verkligen skoja om nåt sånt efter allt jag/vi gått igeom på sistonde?? Självklart var han ärlig. Mina tårar var inte alls långt bort och jag ville inte ens kämpa emot dom. Jag orkade inte. Jag hade ingen slags energi i kroppen som orkade.  Jag orkade inte med att höra någon dålig nyhet ännu en gång. Jag var less på allt som hade att göra med lassa, provsvar, väntan, tålamod.Spyless Ännu en sak att smälta in..som innebar sämre sömn och mer ångest. Åter igen blåsigt inom mig. Inre stress. Jag är så tur som har sån fin familj. Jag vill ha dom kvar så länge som möjligt! Dom betyder allt för mig! Jag har svårare att känna tro, hopp och tillit till livet. Det var inte som förut då kändes livet som en dans på rosor jämfört med dom senaste åren. Men jag tror även motgångar får en att växa och lära sig något. Förhoppningsvis gör det en klokare och man inser man ska ta vara på livet, ta vara på viktiga saker som har betydelse. Man har kanske bara ett liv och det räcker inte för evigt.

Av linin11 - 23 september 2015 19:05

Usch känner mig mest stressad idag..livet ibland alltså. Känner mig stressad på jobbet med att sätta schemaläggning,  är orolig inför att jag ska börja jobba 100%. Känner mig stressad hur nära och kära lever sitt liv. Mamma och pappa är ständigt igång. Vet att de har mycket just nu men jag hoppas bara de tänker på att hinna med viktiga saker i livet och sköta om sig själva. Man kan inte göra allt på en kväll. Jag blir så arg på pappa för han inte ens hunnit hem för att äta middag och klockan är alldeles för mkt nu. De är tröttare på morgonen..de märker jag. Jag tar åt mig så himla mycket så ibland känns det verkligen som jag är i en bubbla. Kunde inte sova så bra inatt, plus att jag jobba extra. Jobbigt jag tänker så mycket på andra då jag ska tänka på mig själv också. Det blit som ett stort orosmoln. 

Av linin11 - 21 september 2015 09:52

Måndag och sovmorgon..kan de va bättre? Liggrr just nu under varma täcket. Ska snart gå upp, äta frukost sefan bege mig iväg för att hämta brorsans katt. Hon ska vara hos oss i 2 veckor. Ska bli mysigt och kul! Ska dock ta bort lite filtar så de inte blir så mkt hår. Ikväll jobbar jag. Har ganska lugn vecka.  Skönt med andra ord. Ser fram emot mitt klädpaket som kommer snart och på onsdag börjar Greys anatomy om. Hihi längtar.


Igår gjorde jag min goda smoothie:


1banan

1/2 dl juice

1dl yoghurt (hade jordgubbs yoghurt hemma)

1 1/2 dl mjölk

1 näve med frysta jordgubbar


Supergod och snabb att göra:)

Av linin11 - 18 september 2015 23:28

Träffat 2 kompisar ikväll, tänka sig vad olika ens liv ser ut. Har en vän som planerar sitt bröllopp och ska bygga hus till våren. En annan ska byta utbildning snart. Ah tänka sig och här är jag och jobbar kvar på samma ställe. Det är svårt att inte jämföra sig. Känner verkligen jag fastnat nu..det är inte så jag misstrivs men kanske är det dags för nåt nytt nu snart. Börja planera. Lyssna på mig själv och inte andra eller samhällets uppbyggda krav. Mer om det här sen.

Ovido - Quiz & Flashcards