Direktlänk till inlägg 25 september 2015

Skriver av mig

Av linin11 - 25 september 2015 11:16

Lediiig dag-Sovmorgon, egentid med brorsans katt dessutom. Ibland är det så skönt dessa dagar. Var ensam ifred..känna lugnet. Ska nog snart ut på promme/joggingtur. På tisdag ska mamma ta bort sin godartade tumör i tummen. Jag längtar tills den är borta. Av nån anledning känner jag mig väldigt stressad inåt. Bara tanken att en tumör finns i hennes tumme gör mig oerhört ledsen. Jag vet att det kommer gå bra och är så tacksam det inte  är den dåliga sorten, då hade operationen varit mer komplicerad. Men att det här händer snart får mig att tänka på alla jobbiga minnen och det gör så ont. Jag blir påmind och ännu en gång känns det så KONSTIGT att tänka tillbaka vars jag befann mig för några år sen..och nu är jag här! Livet och den ständiga berg och dalbanan som medför förändringar hela livet ut,  mindre och större.  Jag blir påmind om dagen då jag var i kyrkan och sa hejdå till min närmaste vän. Det känns så längesen nu, även fast det bara är 2 år sen. Jag blir påmind om dagen då mamma, pappa berättade att de var en tumör mamma hade i tummen. Jag trodde pappa skojade då han berättade, men tänkte, vilket hemskt skämt, skulle han verkligen skoja om nåt sånt efter allt jag/vi gått igeom på sistonde?? Självklart var han ärlig. Mina tårar var inte alls långt bort och jag ville inte ens kämpa emot dom. Jag orkade inte. Jag hade ingen slags energi i kroppen som orkade.  Jag orkade inte med att höra någon dålig nyhet ännu en gång. Jag var less på allt som hade att göra med lassa, provsvar, väntan, tålamod.Spyless Ännu en sak att smälta in..som innebar sämre sömn och mer ångest. Åter igen blåsigt inom mig. Inre stress. Jag är så tur som har sån fin familj. Jag vill ha dom kvar så länge som möjligt! Dom betyder allt för mig! Jag har svårare att känna tro, hopp och tillit till livet. Det var inte som förut då kändes livet som en dans på rosor jämfört med dom senaste åren. Men jag tror även motgångar får en att växa och lära sig något. Förhoppningsvis gör det en klokare och man inser man ska ta vara på livet, ta vara på viktiga saker som har betydelse. Man har kanske bara ett liv och det räcker inte för evigt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linin11 - 15 maj 2021 17:27

Åter igen ensam och osäker. Inga rutiner. Jag är inte snäll mot mig själv. Jag tänker ofta dåliga och negativa tankar om mig själv. Självklart kommer tankarna och går, men mycket grundar sig i att jag saknar att ha nära vänner. Jag vet att om jag had...

Av linin11 - 26 december 2020 16:10

Allt känns jobbigt och tråkigt med Corona. Jag är less på att känna att jag måste hålla avstånd när jag umgås med mina nära och kära. Jag är less på att känna ångest att gå till jobbet. Det är så tråkigt att man inte kunnat träffa M och M på flera må...

Av linin11 - 26 juli 2020 22:37

Gaaaaaaaaaaah.

Av linin11 - 18 juli 2020 22:13

Lördag och snart är semestern slut och livet återgår till verkligheten. Min semester har varit både upp och ned. Denna vecka har känt lite seg däremot speciellt helgen. Jag är nervös att börja jobba igen. Känns inte helt hundra på jobbet just nu vilk...

Av linin11 - 4 juli 2020 21:42

Ibland vet jag inte hur jag ska tänka. Just nu känns det som jag befinner mig i ett mellanläge. Många skaffar första barnet i min ålder. Jag vet inte ens om jag vill ha barn nånsin. Hur vet man? På nåt vis känns det ibland som man inte förändrats öve...

Ovido - Quiz & Flashcards