Direktlänk till inlägg 18 juli 2019

Försöka

Av linin11 - 18 juli 2019 01:08

Varför är det så svårt att vara öppen? Varför har jag svårt för att säga saker högt? Varför har jag svårt att erkänna då jag mår dåligt högt för andra? Jag kan inte bli mer sårbar än vad jag redan är. Jag tycker det är jobbigt då andra i min omgivning mår dåligt och sämre eller är sjuka. Då känns det som jag måste hålla mig stark för deras skull. Självklart är det inte det bästa för mig, men jag vill inte att andra ska behöva oroa sig för mig då de inte mår bra...men jag vet att jag måste lära mig att sätta mig själv först ibland. Jag måste börja tänka på vad som kommer främja min hälsa till att bli bättre. Då jag mår dåligt slarvar jag med maten, vilket inte är bra. Jag hamnar i en ond cirkel där jag tänker om jag slarvar med maten kan jag inte träna. Jag vill inte gå ned i vikt då jag redan är väldigt smal byggd och jag in princip fått höra det hela mitt liv. Jag skulle må bäst av att äta bra och träna 1-3ggr/vecka. Det är dock jobbigt att komma igång och ibland har jag mina dagar då jag mår sämre och känner mig stressad och då känner jag ingen motivation, men jag vet jag måste försöka tänka positivt och försöka kämpa. Det är extra svårt just denna tid på året.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av linin11 - 15 maj 2021 17:27

Åter igen ensam och osäker. Inga rutiner. Jag är inte snäll mot mig själv. Jag tänker ofta dåliga och negativa tankar om mig själv. Självklart kommer tankarna och går, men mycket grundar sig i att jag saknar att ha nära vänner. Jag vet att om jag had...

Av linin11 - 26 december 2020 16:10

Allt känns jobbigt och tråkigt med Corona. Jag är less på att känna att jag måste hålla avstånd när jag umgås med mina nära och kära. Jag är less på att känna ångest att gå till jobbet. Det är så tråkigt att man inte kunnat träffa M och M på flera må...

Av linin11 - 26 juli 2020 22:37

Gaaaaaaaaaaah.

Av linin11 - 18 juli 2020 22:13

Lördag och snart är semestern slut och livet återgår till verkligheten. Min semester har varit både upp och ned. Denna vecka har känt lite seg däremot speciellt helgen. Jag är nervös att börja jobba igen. Känns inte helt hundra på jobbet just nu vilk...

Av linin11 - 4 juli 2020 21:42

Ibland vet jag inte hur jag ska tänka. Just nu känns det som jag befinner mig i ett mellanläge. Många skaffar första barnet i min ålder. Jag vet inte ens om jag vill ha barn nånsin. Hur vet man? På nåt vis känns det ibland som man inte förändrats öve...

Ovido - Quiz & Flashcards