Direktlänk till inlägg 18 juli 2020

Lördag

Av linin11 - 18 juli 2020 22:13

Lördag och snart är semestern slut och livet återgår till verkligheten. Min semester har varit både upp och ned. Denna vecka har känt lite seg däremot speciellt helgen. Jag är nervös att börja jobba igen. Känns inte helt hundra på jobbet just nu vilket gör att jag vill bara fly därifrån. Jag har ingen plan B just nu. Jag landar alltid att jag inte vet vad jag vill och egentligen har jag känt så i flera år. Lite vilsen ..egentligen inga stora drömmar eller mål. Vilket gör att jag ofta hänger på det andra gör och vill göra. Jag reflekterar inte över vad jag själv vill. Ju äldre jag blir detso mer ångest och det känns bara tragiskt när livet är kort och man ska njuta. Jag vill vara en glad och positiv tjej. Jag vill ha saker att göra på helgerna..inte oroa mig för ensamhet. När jag läser tillbaka på gamla inlägg känns det som jag fastnat och jag skriver om samma saker utan att jag egentligen tänker på det. Jag har fastnat i samma tankegångar och inget har direkt förändrats. 


Det jag är rädd för nu när jag börjar jobba är att jag inte ska ha tid att tänka.. att man kommer vara trött efter jobbet, man ska handla, tvätta göra matlådor osv.. Att jag inte kommer ha samma energi ..att man fastnar i ekorrhjulet.


Iallafall jag är på sätt och vis glad jag tog några veckor semester trots att vädret inte varit det bästa och att det varit lite långtråkigt på semestern. Men jag har även gjort vissa roliga saker som att umgås med nära och kära. Paddlat kanot, ätit gott, gjort goda efterrätter, varit på fest, shoppat lite osv. Jag känner mig utvilad vilket behövs..då man jobbar heltid.


Imorrn blir det nya tag med att göra matlådor och förbereda sig på jobb. Läser ibland quotes och hittade två väldigt fina:  Lycka är nog inte något stort och oåtkomligt mål på livsvägen. Det är nog något som visar sig lite då och då. Och om det är så, då är jag nog en lycklig människa. Ibland.  


Change often take time. It rarley happens all at once.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linin11 - 15 maj 2021 17:27

Åter igen ensam och osäker. Inga rutiner. Jag är inte snäll mot mig själv. Jag tänker ofta dåliga och negativa tankar om mig själv. Självklart kommer tankarna och går, men mycket grundar sig i att jag saknar att ha nära vänner. Jag vet att om jag had...

Av linin11 - 26 december 2020 16:10

Allt känns jobbigt och tråkigt med Corona. Jag är less på att känna att jag måste hålla avstånd när jag umgås med mina nära och kära. Jag är less på att känna ångest att gå till jobbet. Det är så tråkigt att man inte kunnat träffa M och M på flera må...

Av linin11 - 26 juli 2020 22:37

Gaaaaaaaaaaah.

Av linin11 - 4 juli 2020 21:42

Ibland vet jag inte hur jag ska tänka. Just nu känns det som jag befinner mig i ett mellanläge. Många skaffar första barnet i min ålder. Jag vet inte ens om jag vill ha barn nånsin. Hur vet man? På nåt vis känns det ibland som man inte förändrats öve...

Av linin11 - 12 juni 2020 22:26

Jag borde vara överlycklig att det är fredag och helg. Jag önska bara jag hade någon att dela den med. Någon att sitta med på balkongen i kvällssolen. Det skulle ha varit den perfekta fredagen ikväll. Just nu känns allt kämpigt. Jag har tappat mig sj...

Ovido - Quiz & Flashcards