Alla inlägg den 18 oktober 2015

Av linin11 - 18 oktober 2015 13:33

Jag har nästan alltid känt mig kluven om vad jag vill göra i livet..vet man nånsin? Så många har frågat, "är det vården du vill jobba med?" " Vad vill du göra sen?" Jag har blivit less på att svara så nu svarar jag bara "jag vet inte än". Tills jag vet. Det är så mycket press i dagens samhälle att man spyr nästan.


Man blir spyless ibland även fast man ofta känner man måste kolla instagram och facebook...Det är något intressant med att veta vad andra folk gör och har för sig i sitt liv. I dessa sociala medier kan man lätt påverkas..på både bra och dåliga sätt. Ja visst finns det bra artiklar..som man kan dra nytta av. Grupper skapas och liksinnade människor hittar lätt åt varandra. Man kan hålla lätt kontakt med andra människor som är bekanta. Ahh..det finns många fördelar. Men även tunga nackadelar..många söker bekräftelse..påverkas av "likes"..jämför sig med andras liv m.m  


JA dennna jämförelse? Hur nyttig är den? Jag tror det är viktigt att komma ihåg att alla är olika och har formast av olika upplevelser och sin uppväxt. Det går aldrig att "tävla" med någon i livet. Du är du och det ska du var glad av. Vad du gör av dina dagar frammåt är det du som bestämmer. Men försök inte att tävla/ jämföra dig med någon i livet! Den tävling vinner du aldrig för den existerar inte! Försök koppla bort allting annat och lyssna på ditt inre istället. Vad vill du? Vad glad åt det du har, åt det du haft men inte har nu! VAd är det egentligen och "lyckas" i livet? Är det att hitta det bästa jobbet bli framgångsrik...är det att skaffa familj..?


Jag vill leva livet som jag trivs med. Jag vill leva i nuet, tänka på framtiden och komma ihåg morgondagen! Jag tror man kommer till en punkt för att sedan hamna på en annan punkt. Vissa saker kan man inte styra över, vissa saker händer, livet förändras ständigt och du som person fortsätter att formas. Hahah jag är sämst på förklara..men av sina upplevelser i livet så lär man känna sig själv. Det händer hela tiden, varje dag. Man växer och utvecklas.


How to be happySei fröhlich 

Av linin11 - 18 oktober 2015 02:44

Varit ute på personalfest ikväll. Var kul. Fick dansa i slutet av kvällen. Shit vad jag älskar att dansa på  dansgolvet till musiken. Något med det som känns frihetsgivande. Iaf glad jag stanna hela kvällen. En del åkte tidigare än andra. Känner ibland det blir jobbig miljö på krogen då det är så pass mkt annat folk. Och då man pratar så hör man nästan inte varann för det är bullrigt. Jag drack 3 drinkar ikväll..2 godare än den allra första. Glad jag inte är ute allför ofta. Fick just nu smärta i benen! Misstänker min förkylning som varit spökar. Jag hoppas det blir bättre.  


Aja en kul kväll fast man känner man inte har så mkt att säga/dela med sig. Hheh kanske jag som överanalyserar...Nu ska jag försöka sova. Skriver mera imorrn.

Ovido - Quiz & Flashcards