Direktlänk till inlägg 15 maj 2016

Livet

Av linin11 - 15 maj 2016 14:35

Du ringer mig snefull säger du ligger i soffan och ser film men i själva verket..går du hem onykter som satan. Är det rättvist för att sedan säga: vi hörs om en vecka kanske. Jag ser inte fram emot denna sommar alls. Det gör bara ont hela tiden.


Jag vet inte vad som skulle varit rätt eller fel. Vi tog steget att flytta in tillsammans..det tog mycket energi från oss båda..jag var inte förberedd på hur det skulle känns att sörja sin vän. Jag vet inte exakt då jag började sörja min väns död. Allt kändes bara så overkligt och förjäkligt.Jag vet jag åkte hem mycket men det vara bara för att jag hade svårt att släppa taget. Allt var svårt med ångest just då. Men du har inte varit dålig på nått sätt eller gjort något värre. Jag visste inte bara att jag skulle bli så trött och ointresserad av att göra saker. Självklart blev du frustrerad. Jag har inte varit den bästa människan att bo med..jag undra hur det hade sett ut om min vän inte dog. Alla förväntar sig det är bra nu..men det kommer alltid kännas som en bit av mig är borta. Det kommer alltid finnas det där tomrummet. Men som i texten i förra inlägget kommer jag lära mig hantera minnena med mer glädje än smärta. Det kommer kännas lättare, det är jag helt säker på. Jag måste komma ihåg att prata de stunder då det känns som en riktigt tung dag. Jag vet inte hur vi ska lösa saker.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linin11 - 15 maj 2021 17:27

Åter igen ensam och osäker. Inga rutiner. Jag är inte snäll mot mig själv. Jag tänker ofta dåliga och negativa tankar om mig själv. Självklart kommer tankarna och går, men mycket grundar sig i att jag saknar att ha nära vänner. Jag vet att om jag had...

Av linin11 - 26 december 2020 16:10

Allt känns jobbigt och tråkigt med Corona. Jag är less på att känna att jag måste hålla avstånd när jag umgås med mina nära och kära. Jag är less på att känna ångest att gå till jobbet. Det är så tråkigt att man inte kunnat träffa M och M på flera må...

Av linin11 - 26 juli 2020 22:37

Gaaaaaaaaaaah.

Av linin11 - 18 juli 2020 22:13

Lördag och snart är semestern slut och livet återgår till verkligheten. Min semester har varit både upp och ned. Denna vecka har känt lite seg däremot speciellt helgen. Jag är nervös att börja jobba igen. Känns inte helt hundra på jobbet just nu vilk...

Av linin11 - 4 juli 2020 21:42

Ibland vet jag inte hur jag ska tänka. Just nu känns det som jag befinner mig i ett mellanläge. Många skaffar första barnet i min ålder. Jag vet inte ens om jag vill ha barn nånsin. Hur vet man? På nåt vis känns det ibland som man inte förändrats öve...

Ovido - Quiz & Flashcards